Ilustračné foto

Povinné ručení

Srovnejte nabídky 13 pojišťoven za méně než 2 minuty

85 % zákazníků ušetří za povinné ručení průměrně 1750 Kč

Spočítat cenu

Konec monopolu České pojišťovny

Nabídka povinného ručení je rok od roku pestřejší. Pojišťovny se předhání s výhodami a bonusy a takřka prosí zákazníky, aby využívali právě jejich služby. Pro vlastníky motorových vozidel je to doslova zlatá éra, ale jen málo mladých řidičů ví, že tomu tak vždy nebylo. K liberalizaci trhu s pojištěním odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla totiž došlo teprve před dvanácti lety. Do 1.ledna 2000 držela monopol na sjednávání povinného ručení Česká pojišťovna, a.s. Po pádu výsadního práva na sjednání povinné pojistky nastal boom, který trvá dodnes.

Už na sklonku roku 1999 začaly pojišťovny doslova šílet. Vynakládaly obrovské množství peněz do masivních mediálních kampaní a snažily se utrhnout co největší část z pomyslného koláče potenciálních zákazníků. Tehdejší monitoring společnosti AC Nielsen udává, že celková částka, kterou pojišťovny v roce 1999 souvislosti s liberalizací trhu proinzerovaly, činila téměř půl miliardy. Mezi největší inzerenty, ve snaze zachovat si co největší počet klientů, patřila Česká Pojišťovna, která za kampaň utratila cca 161,7 mil Kč. Následovala Allianz se 139,7 mil. Kč a Kooperativa pojišťovna se 74,5 mil. Kč. V dalších letech sice celková suma, kterou subjekty investovaly do propagace, rapidně klesla, i tak se ovšem s reklamou na povinné ručení setkáváme na každém rohu.

Jak to dopadlo?

Česká pojišťovna si na několik let udržela prvenství i přes pád svého monopolu. Její celkový podíl na trhu klesl pod padesát procent, při čemž více než desetiprocentní podíl patřil Kooperativě a Allianz. Ostatní pojišťovny získaly pod deset procent. Pro řadu klientů byla důvodem k setrvání u České pojišťovny pohodlnost (povědomí o tom, jak přejít k jiné pojišťovně nebylo tak silné, jako dnes), stejně jako ekonomická síla subjektu, tradice a celá řada dalších faktorů. Prvenství si drží dodnes, ovšem celkový podíl byl na konci 2.kvartálu 2012 „jen“ pětadvacet procent. Vzhledem k obrovské cenové konkurenci se však i toto číslo dá považovat za úspěch.

 

Zjistit kolik ušetřím

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close